30 Ekim 2011 Pazar

Pulların Dili

Yaşam Hazretleri


Salı, 26 Ekim 2011
Bugün ikinci bir sergi daha izledim, Taksim’de Cumhuriyet Sanat Galerisi’nde: “Filateli’de İletişim Sergisi, 18-31 Ekim 2011”. Bir Şerif Antepli koleksiyonu olan sergi, benim için önemli ve ilginçti. Pul dünyasını, Posta Kutusu’nu (2003-2004, Sayı: 1-4) yayımladığım zaman yakından tanıma olanağı bulmuştum. Dört sayı olmasına rağmen –24 x 32 cm. boyutlarında– toplam 1.000 sayfadır, Posta Kutusu. Bu dergiye hazırlanma sürecimde başlamıştı Tünel’deki Kamer Pul Evi’ne dadanmam. Pullarda şu temaların peşine düşmüştüm: İletişim ve yazma araçları, yaratıcılar, yazma ve okuma eylemi, karikatür, çizgi roman, canlandırma sineması, gergedan ve bazı dünya liderleri...


İlk pul İngiltere’de basılmıştır. Kraliçe Elizabet’in profilden görüntüsünü içeren pula, “mavi pul” derler. Bir İzmir yolculuğumda Kızlarağası Han’ındaki “Sahafların Hanımefendisi” Çiğdem Erkal İpek’de bulmuştum “mavi pul”un iki versiyonunu ve satın almıştım.

Bizim evin ilk pul koleksiyoneri Muammer abimdi; sonra diğer dört kardeşe de sıçradı bu tutku. Dünyayı biz o pullar ile tanıdık öncelikle; henüz sinemaya gidecek yaşta bile değildik. Görsel olana tutkunluğum boşuna değil; eski, çok eski bir alışkanlık.
  
İşte bu nedenlerle bugün izlediğim ikinci sergi benim için önemli ve ilginçti. Cumhuriyet Sanat Galerisi o denli büyük ki, dünyanın bütün pulları bile sergilenebilir orada. Yavaş yavaş yürüdüm, –çeşitli başlıklar altında tasnif edilmiş olan– “iletişim” temalı pulların karşısında. Zengin bir koleksiyon olduğu açık bir gerçek. Bundan sevinç duyuyorum. Şerif Antepli, geçen yıl “Filateli’de Sinema” konulu bir sergi açmış, onu da izlmiştim. Şerif Antepli’nin bir pul koleksiyoneri olarak Türkiye için dünya çapında hizmetleri olduğunu da eklemeliyim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder